dinsdag 26 maart 2013

De Bree, kunstschilder (3)

Vorige maand plaatste ik twee afleveringen in het weblog over de Baarnse (kunst)schilder Gijsbert de Bree. Zie hier deel 1 en deel 2. Vandaag was ik op visite bij mevr. Bettie de Bree, kleindochter van Gijsbert. Zij woont in de oude woning van Gijsbert de Bree aan de Veldheimweg in Baarn. Ik was uitgenodigd om schilderijen te fotograferen van haar grootvader Gijsbert. Die foto's zal ik plaatsen in de eerdere afleveringen over Gijsbert de Bree. Na het fotograferen van de schilderijen liet ze me nog een prachtige afbeelding zien van het echtpaar de Bree met alle kinderen en Gijsbert's vader Albert de Bree afgebeeld. De prent is prachtig gecaligrafeerd door Gijsbert zelf. Het is gemaakt ter gelegenheid van het 25-jarig huwelijk van het echtpaar.

In het midden is het echtpaar Gijsbert de Bree en Cornelia Maria van Dijk te zien. Midden onderaan Gijsbert's vader Albert de Bree. Daar omheen de kinderen van het echtpaar: bovenaan van links naar rechts: Willemijntje, Albert Gijsbert en Adriana Annigje. Rechts van boven naar beneden: Jan, Antje en Gijsbert. Links van boven naar beneden: Cornelia, Gijsbertha en Johanna.

Deze prachtige prent wilde ik u niet onthouden.


Vragen, opmerkingen of tips? Neem gerust contact op. Uiteraard kunt u groenegraf.nl ook volgen op  Facebook en Twitter