maandag 19 november 2018

Schoonoord: de tijd vliegt, een jaar bijna voorbij, bouw van het nieuwe Schoonoord en een fantasievolle ontmoeting met de Groenegraf.nl-tijdmachine

door Ed Vermeulen


Na het lezen  van Back to the future, het mooie ’terug in de tijd’ verhaal van Eric van der Ent waarin hij na zijn in de Groenegraf.nl tijdmachine gemaakte reis naar het Baarn van 1927 zijn ontmoeting met meester Pluim (1864-1931) beschrijft sloeg mijn fantasie (opnieuw) op hol. Wat is het geval. Nu bijna een jaar geleden bracht ik u via het verhaaltje ’De sloop van Schoonoord’ op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen rond de sloop en aanstaande bouw van het nieuwe Schoonoord aan de Tromplaan. In woord en beeld deed ik op een bescheiden wijze verslag over hetgeen zich, nagenoeg in mijn achtertuin, afspeelde. Ook vertelde ik u alles over het Baarns familiekwartet. Nu bijna een jaar later zie ik ze, wederom in mijn achtertuin, opnieuw vliegen: de zoektocht van Eric naar en de plaatsing van de Groenegraf.nl tijdmachine. Ik geloofde mijn ogen niet en toch zag ik het gebeuren. Kijkt u mee?

De bouw vordert gestaag, situatie augustus 2018

Hoog in de lucht: Eric van der Ent op zoek naar de Groenegraf.nl tijdmachine.

Groenegraf.nl-tijdmachine klaar voor de start! Eric op weg naar het jaar A.D. 1927
voor zijn ontmoeting met meester Pluim

De rest is zoals dat zo mooi wordt gezegd aan het eind van een fantasievolle overpeinzing:  Geschiedenis!

En nu maar hopen dat de Groenegraf.nl-tijdmachine de weg terug naar 2018 weet te vinden. Hoe het ook zij het zal de lezer in ieder geval duidelijk zijn dat de bouw van het nieuwe Schoonoord op schema ligt en dat het eind hiervan  dichterbij komt! Ook uw schrijver maakt het goed, mocht u hieraan twijfelen.

Foto’s: Ed Vermeulen

Ed Vermeulen (1942)












Vragen, opmerkingen of tips? Neem gerust contact op. Uiteraard kunt u groenegraf.nl ook volgen op Facebook en Twitter


Bent u geïnspireerd geraakt door dit oud-Baarn verhaal en wilt u zelf eens wat 
schrijven voor onze website? Stuur uw verhaal dan
 per email aan groenegraf.baarn@gmail.com