woensdag 26 september 2012

Een Baarns raadsel

Een paar jaar geleden ontving ik van Stef Hollegie uit Bussum een kistje met oude glasnegatieven. Het betrof negatieven van fotograaf N.W. Klein uit Baarn, foto's gemaakt in, of kort na de oorlog. Op de negatieven zijn bewoners van Baarn afgebeeld. Soms zijn de namen bekend, maar vaak ook onbekend. In onze beeldbank zijn scans van deze negatieven te vinden.

Inmiddels heeft Stef een mooie verzameling oude glasnegatieven en hij probeert te achterhalen wie op die negatieven afgebeeld staan, of waar de foto gemaakt is. De negatieven zijn te bewonderen op zijn site www.fotonegatieven.nl.

Vandaag ontving ik weer een scan van een negatief van hem. Hij vermoedt dat deze foto gemaakt is in Baarn. Als ik naar de stijl van huizen kijk, zou hij daarin best eens gelijk kunnen hebben. Ik kan helaas de plaats niet duiden, ik hoop dat u Stef (en mij) kunt helpen de plaats te duiden. Is het Baarn? Ik ben benieuwd.

Hieronder een uitsnede van de foto waarop de woningen te zien zijn:

Wie helpt?
Vragen, opmerkingen of tips? Neem gerust contact op. Uiteraard kunt u groenegraf.nl ook volgen op Facebook en Twitter.