zondag 2 september 2018

Wie, wat, waar: kinderen van de St. Josephschool

Speurder, de speurhond van Groenegraf.nl
Vandaag is een nieuwe uitzending in de rubriek Wie, Wat, Waar? bij RTV Baarn gestart. De rubriek is een samenwerking met Stichting Groenegraf.nl. U kent inmiddels onze speurhond "Speurneus". Tijdens de uitzending van de rubriek Wie, Wat, Waar? graaft Speurneus telkens een foto van Groenegraf.nl op. Wij hopen dan dat de kijkers van RTV Baarn en de volgers van Groenegraf.nl de vragen die we hebben over de foto kunnen beantwoorden.





We zijn op zoek naar : Jan Metten, Mick Rigter en Jacky Croes, hierboven afgebeeld.

In de zestiger jaren was dhr. Theo Helmer onderwijzer van de 5e klas van de St Josephschool hier in Baarn. In het leerjaar 1963-’64 zaten ook enkele jongens bij hem in de klas die in het Jongenshuis Eemland woonden dat gevestigd was in Huize Mariaheuvel aan de Lt. Gen. van Heutszlaan 2.

Binnenkort houdt de Josephschool een reünie waar de heer Helmer ( nu 80 jaar!) bij aanwezig zal zijn. Wat een geluk dat deze zeer toegewijde onderwijzer nog veel aantekeningen, opstellen, gedichtjes en tekeningen van zijn leerlingen bewaard heeft. Ook die van 3 leerlingen die hij niet kan achterhalen en die hij er zo graag bij zou willen betrekken. 

Hierboven ziet u een foto van de drie jongens.

Laat het ons alstublieft weten als u enig idee hebt waar de oud-leerlingen van de Josephschool en bewoners van Jongenshuis Eemland gevonden zouden kunnen worden.

Wat we precies willen weten leest u op onze site via deze link, of bekijkt u op RTV Baarn. De uitzending blijft ook te zien op onze site via deze link. Op die plek kunt u gelijk ook uw reacties plaatsen.

We zijn heel erg benieuwd of u ons kunt helpen!




RTV Baarn via het digitale pakket van Ziggo op kanaal 42 of via de stream op www.rtvbaarn.nlYouTube en Facebook.

Op onze site is deze rubriek te volgen via www.groengraf.nl/wiewatwaar

Vragen, opmerkingen of tips? Neem gerust contact op. Uiteraard kunt u groenegraf.nl ook volgen op Facebook en Twitter