zondag 24 februari 2013

Rooms Katholieke Utrechtse Voetbalbond (R.K.U.V.)


Een foto voor de oude voetballiefhebbers onder ons. Deze foto ontving ik van dhr. E. Vermeulen uit Baarn. Achterop deze foto staat vermeld: Foto gemaakt 1928-1929. Eerste klas R.K.U.V.
Spelers zijn van links naar rechts:

Keizer
Ag Nieuwenhuis
W. Schothorst
Chef V.
Gerard Bieshaar
Kees Post
Gijs Schothorst
Evert Brouwer
Frans Wilhelm
Jan V.
Antoon Hilhorst

R.K.U.V. staat voor Rooms Katholieke Utrechtse Voetbalbond. Op de foto staan dertien personen afgebeeld. Blijkbaar worden alleen de spelers opgesomd, niet de twee personen die achteraan staan.

Ik hoop natuurlijk dat er mensen zijn die meer kunnen vertellen over deze club en over de spelers. Een paar personen heb ik kunnen identificeren.

Ag Nieuwenhuis: dit is denk ik Agathus Christianus Antonius Maria Nieuwenhuis. Hij was getrouwd met Elisabeth Maria Helena Alexandrina Kenkel. Wie zijn ouders waren weet ik (nog) niet.









Evert Brouwer: dit is waarschijnlijk Everardus Brouwer, getrouwd met Jansje van der Schagt. Ook van hem weet ik niet wie zijn ouders waren.











Antoon Hilhorst: van hem weet ik meer. Ik heb zelfs meer foto's van hem. Dit is Antoon Gijsbertus Hilhorst is geboren op 19-06-1909 in Baarn, zoon van Cornelis Hilhorst en Anthonia (Teunisje) Majoor. Antoon is overleden op 17-08-1976, 67 jaar oud. Hij is begraven in Soest, Rooms Katholieke begraafplaats Sint Annahof. Antoon trouwde, 28 of 29 jaar oud, in 1938 met Clara Maria van Paridon, 23 of 24 jaar oud. Clara is geboren op 03-04-1914 in Soest, dochter van Pieter van Paridon en Johanna Willemina Maria Versteegh. Clara is overleden op 10-09-1995, 81 jaar oud. Zij is begraven in Soest, Rooms Katholieke begraafplaats Sint Annahof.






Nu bent u aan de beurt. Kunt u meer vertellen? Laat het me weten!


Vragen, opmerkingen of tips? Neem gerust contact op. Uiteraard kunt u groenegraf.nl ook volgen op  Facebook en Twitter