dinsdag 25 maart 2014

Groenegraf.nl brengt oud-Baarn naar Dorsthuys Demmers

Dorsthuys Demmers, Brink Baarn
In het hart van Baarn, op de Brink, recht tegenover de Pauluskerk vindt u Dorsthuys Demmers, Spijslokaal. Een heerlijke plek om te genieten. Lekker eten of relaxen op het terras onder het genot van een heerlijk glaasje wijn.

Lijsten met foto's in Dorshuys Demmers, binnenkort met oude
Baarnaars en Barinezen


Binnen, in het restaurant is de sfeer heerlijk. Aan de muur hangen prachtige oude portretfoto's in schitterende oude lijsten. Toen ik aan Vivienne van Dorsthuys Demmers vroeg wie er op die mooie portretfoto's afgebeeld staan, moest ze bekennen dat ze geen idee heeft. De lijsten zijn destijds inclusief portretfoto's gekocht, dus wie erop afgebeeld staan... geen idee. Toen ik vroeg of het niet leuk zou zijn om de lijsten te vullen met mooie oude portretfoto's van Baarnaars zei ze," tja dat zou prachtig zijn, maar waar haal je die vandaan?" Nou daar kon ik wel antwoord op geven natuurlijk.


Het eerste verhaal, klaar om aan de deur
van Dorsthuys Demmers te hangen
Een paar dagen later zaten Vivienne, Marcel en ik onder het genot van een kopje koffie in Dorsthuys Demmers te overleggen hoe we het gaan aanpakken. Afgesproken is dat ik mooie oude portretfoto's van Baarnaars uitzoek. Natuurlijk kies ik dan portretfoto's van personen over wie ook een leuk verhaal te vertellen is. Die foto's komen in de mooie lijsten aan de wand van Dorsthuys Demmers. Daar zal natuurlijk nog het nodige werk aan vooraf gaan, daarom zal het dus nog even duren voordat de foto's in het restaurant te zien zullen zijn.

Marcel en Vivienne deden echter nog een voorstel. Zodra je het restaurant binnenstapt zie je twee grote openslaande deuren. Op één van die deuren mag ik tweewekelijks een 'verhaal uit het groene graf' met bijbehorende oude foto's ophangen.Vanaf volgende week is het eerste verhaal op de deur te lezen.

Superleuk! Een restaurant vol portretten van oude Baarnaars en elke twee weken een nieuw (oud) verhaal uit Baarn! En iedere bezoeker van Demmers kan ervan genieten. Leuk toch? Bedankt Vivienne en Marcel!

Eric van der Ent

Vragen, opmerkingen of tips? Neem gerust contact op. Uiteraard kunt u groenegraf.nl ook volgen op  Facebook en Twitter