zaterdag 22 november 2014

Boek over Baarnse politieman in oorlogstijd genomineerd!

Deze zomer verscheen een prachtig boek van de hand van Elly Dragt over haar vader. Ik schreef er in augustus al over (klik hier). In het boek beschrijft Elly het aangrijpende verhaal over haar vader, Chris Dragt, die als (hoofd)inspecteur in Baarn moest manoeuvreren tussen de Duitse bezetter en zijn geweten. Zijn geweten won het, en dat ging ten koste van zijn vrijheid. Hij werd opgesloten in kamp Vught. Toen hij vrijkwam dook hij onder.



Het boek is prachtig geschreven en boordevol beschrijvingen van gebeurtenissen die in Baarn tijdens de oorlog hebben plaatsgegrepen.




Ik heb het boek in één ruk uitgelezen. Ik hoef u dus niet uit te leggen dat elke Baarnaar dit boek gelezen moet hebben. Dat ik niet de enige ben die deze mening is toegedaan blijkt wel uit het feit dat het boek genomineerd is voor de selfpublishing-prijs Brave New Boek van het jaar 2014. Samen met nog twee genomineerden maakt Elly Dragt kans op een marketingtegoed van tenminste € 13.000,-.




De genomineerden (in alfabetische volgorde) zijn:

Elly Dragt, Politieman in Oorlogstijd

Hugo Verkley, Straatgeheimen

Wilma Wuite, Geschopt


Deze boeken zijn geselecteerd uit een longlist van 25 boeken. Er is maar één winnaar, nummer twee en drie worden niet bekend gemaakt. Natuurlijk hoop ik dat Elly Dragt de prijs wint, maar misschien is mijn mening wel een beetje gekleurd... Een vakjury zal de winnaar uitkiezen.
De uitslag is 26 november a.s.

Elly succes!


Wilt u het boek bestellen? Dat kan.
Politieman in Oorlogstijd kost € 17,50.
U kunt het bestellen door ons een mailtje te sturen: groenegraf.baarn@gmail.com
Wij bezorgen het boek gratis in Baarn.
Buiten Baarn komen er (normale) verzendkosten bij.

Eric van der Ent

Vragen, opmerkingen of tips? Neem gerust contact op. Uiteraard kunt u groenegraf.nl ook volgen op  Facebook en Twitter